…skvěle bude plamenem hořet její šat. 

Slova písničky Daniela Landy mi okamžitě přišla na mysl, když jsem poslední dny sledovala, co se rozpoutalo kolem jedné nerozvážně zveřejněné fotky. 

Na pomyslné hranici se škvaří – jak jinak – učitelka!

Proč? Protože dala dítěti za 4 u cvičení na přídavná jména. Za to je vláčena po pranýři jménem Facebook. A co hůř – chytla se toho už i média.
Protože:
– matka byla právem rozhořčená
–  její syn měl pravdu
– učitelka je úplně blbá

JENŽE ONO JE TOHLE CELÉ LEŽ!!!

 – ani rozhořčená matka
 – ani syn
 – ani kritika učitelky

 

Jak to tedy celé začalo?

Před pár dny do jedné tajné skupiny na FB vložila maminka Iveta fotku z pracovního sešitu své dcery, kterou okomentovala slovy, že vkládá pro pobavení vtipné odpovědi své dcery. Vtipné to opravdu bylo, protože malá slečna nedávala pozor, a tak třeba místo odpovědi, že tuk, který získáváme z rostlin je rostlinný, doplnila slovem nechutný apod. 

Jenže právě v ten moment dotyčná maminka nechtěně položila první poleno hranice. Ono totiž v takových skupinách je spousta dospělých, kteří také nečtou zadání a nedávají pozor a začali komentovat to, co vůbec nebylo potřeba – tedy neadekvátnost známkování konkrétního cvičení. A tak se začaly záhy objevovat komentáře typu:
“Za co 4? Vždyť to má dobře!”
“Kreativní odpovědi, tu 4 učitelka přehnala!”…

“Holka, smaž to, než bude pozdě…” brblala jsem u monitoru, jenže maminka  to nesmazala. A do diskuze se přidaly i některé učitelky, které místo aby maminky uklidnily, že přece neví, co se ve třídě dělo a že zajisté byla látka předem probraná a cvičení náležitě vysvětleno, protože tak se to prostě běžně v hodinách dělá, tak se začaly tetelit jako slípky a kálet do vlastního hnízda. Čechraly si peří ve svých komentářích, protože ONY by za tohle nikdy 4 nedaly, ONY by podpořily kreativitu dítěte… a začaly pěkně házet na neznámou kolegyni špínu. Zcela zbytečně. Tohle si prostě mohly odpustit, ať už si o známkování myslely cokoli. 

Hranice tak nebezpečně rostla!

“Proboha, smaž to!” úpěla jsem u monitoru a nevěřícně sledovala konverzaci. Maminka to stále nemazala, ale snažila se vše uvést na pravou míru:
 – s paní učitelkou nemá problém
 – nemá problém se známkou
 – dcera prostě nedávala pozor
 – prostě nás ostatní ve skupině chtěla pobavit odpověďmi své dcery

“Několikrát jsem tu napsala, že dovysvětlení dcera neslyšela, protože dodělávala předchozí cvičení a že paní učitelka je hodná a má to s dětmi těžké. Nemám s ní problém…”  snažila se maminka uvést věci na pravou míru. 

 

Leč fotka už si bohužel žila svým životem. Našel se totiž sprosťák, který ji z tajné skupiny vynesl ven. Toho se chytla jistá Lucie, která fotku i s nepříjemným dodatkem vložila na svou zeď. Příspěvek dala samozřejmě veřejně. Co ji k tomu vedlo, ví jen ona, ale jisté je jedno –  Lucie tím škrtla sirkou pod hranicí.  Její příspěvek se totiž začal šířit jako lavina. Všichni začali považovat fotku za její a dokonce si lidé byli jistí, že se jedná o práci chlapce. A hlavně všichni bezpečně věděli jedno: UČITELKA JE KRÁVA A POTÍRÁ KREATIVITU DÍTĚTE!

Pak už jsem jen nevěřícně četla mnohé diskuze u sdílení této fotky… nakonec na základě tohoto příspěvku vznikl i článek, kde ovšem pravdivá byla jen ta fotka! Vše ostatní kolující fámy! Ale koho zajímá nějaká pravda? No, mě ano, a tak jsem se v některých diskuzích snažila upozornit, že vše je přetočené a původní příspěvek nebyl ani o synovi, ani namířen proti učitelce, ani zveřejněn kvůli čtyřce. Většina diskutujících se pustila i do mě! “Copak je podle Vás ta čtyřka v pořádku?” Božínku, já přece vůbec nechci řešit známku! Nebudu hodnotit práci někoho jiného. To mi nepřísluší! 

Přesvědčovali i další, co původní příspěvek v oné tajné skupině viděli. Pár lidí se nám společnými silami podařilo přesvědčit o tom, že pravda je opravdu jinde. Ostatní pravda nezajímala. Většina chtěla lynčovat učitelku! A tak lynčovala. A lynčuje dál…

 

Jak tohle celé dopadne? 

 – My učitelé se za chvíli budeme bát dát dětem horší známku než jedničku, protože co kdyby příště kolovalo internetem naše známkování? 

 – Národ nás bude mít na kolenou! Hurá! O to přece jde!  Pořád se nám zvedá plat, máme dva měsíce volna  a ještě potlačujeme kreativitu dětí! Na hranici s námi se všemi!!!

A tak nás možná čeká krásná budoucnost, kde chyba nebude chybou, ale kreativitou.

Prodavačka nám kreativně zabalí o 3 čísla větší tričko, účetní nám kreativně vypočítá menší mzdu a větší daně a nějaký soudce nechá běhat po světe díky kreativitě ve spisu zloděje, vraha nebo pedofila. 

Že přeháním? SAMOZŘEJMĚ!

Ale přehnaná je hlavně celá tahle novodobá honba na čarodějnice!

Neměli bychom konečně začít spolupracovat? My – rodiče a učitelé! Jediní, kdo totiž na tohle celé doplatí, budou NAŠE děti. 

 

 

 

 

Jára Bednářová

Mám 18 let zkušeností jako učitelka 1. stupně ZŠ. Ukazuji rodičům, jak přežít školní docházku svých dětí s úsměvem. Propaguji myšlenku, že k lepšímu pochopení a zapamatování si učiva je nutné zapojit nejen myšlení, zrakovou a sluchovou oporu a pohyb, ale hlavně – zábavu! Více se dočtete zde Můj příběh Mnoho námětů, jak doma nešedivět nad úkoly svého potomka, ale v klidu si u toho popíjet kávičku najdete Tady .


 

 Více ZDE

 

 

 

 

 

 

 

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This