Pracovní list s 21 kartičkami si vytiskněte, rozstříhejte a pro větší trvanlivost zalaminujte nebo podlepte tvrdým papírem.

Kliknutím na obrázek se vám pracovní list zobrazí v pdf pro tisk.

Kartičky + – do 20

 

Kartičky + – do 10

 

Hrát s kartičkami můžete několika způsoby:

– pro 2 hráče:
dáte karty na jednu hromádku příkladem dolů a každý hráč na přeskáčku otáčí vrchní kartu

a říká výsledek, za správný má bod (karta mu zůstává); vyhrává ten, kdo má na konci nejvíce karet

– pro 1 i 2 hráče:
poskládejte hada – kartičky příkladem nahoru rozložte na plochu tak, aby byly všechny viditelné. Vyberte libovolný první příklad a dál už skládejte postupně jednu kartičku za druhou podle pravidla: výsledek příkladu  je zároveň první číslo dalšího příkladu (12 + 3    15 + 1   16  – 4 …. atd.); děti si tak sestavují hada, pokud někde udělají chybu, had nebude navazovat

– pro 1 i 2 hráče:
kartičky rozdělte na 2 stejné hromádky příklady dolů (pokud hraje jeden hráč, nechá vše na jedné hromádce) a opět otočením kartičky z hromádky hráč příklad vypočítá – obměna je v tom, že se všechny karty výpočtem rozdělují na 2 hromádky: 1. – kde je výsledek pod 5 (nebo 13, 6, 15…podle toho, jestli počítáte do 10 neb 20)  a 2. kde je nad 5  ( nebo 13,6, 615), výsledek, který je roven (5), nepatří do žádné skupiny a zůstává uprostřed mezi hromádkami.
Před hrou si ujasněte, kde bude která hromádka, nebo si na papír napište: > 5  a  < 5 (větší než 5 a menší než 5) a položte na libovolné místo. Výhodou této hry je, že děti už kolikrát ani nepočítají a výsledek odhadují  – což není na škodu, naopak se tak učí rychle odhadnout, zda bude výsledek větší nebo menší než 5  –  a to vyžaduje už větší znalost výpočtů do 10. Pokud položí kartičku špatně, trvejte na vyřčení výsledku a následné položené kartičky tam, kam patří

 – pro 2 hráče: klasická “vojna”
Karty rozdělte na 2 stejné hromádky obrázky dolů (karet je 21, jednu proto dejte bokem), hráči ve stejný moment obrátí svou kartu a vypočítají každý svůj příklad. Kdo má vyšší   – nebo nižší výsledek (dle vaší domluvy předem)  bere obě karty k sobě. Vyhrává ten, kdo jich má na konci hry více.

Více takových námětů a her na procvičení učiva najdete v členské sekci Rozárčina knihovnička.  

 

 

Jára Bednářová

Mám 18 let zkušeností jako učitelka 1. stupně ZŠ. Ukazuji rodičům, jak přežít školní docházku svých dětí s úsměvem. Propaguji myšlenku, že k lepšímu pochopení a zapamatování si učiva je nutné zapojit nejen myšlení, zrakovou a sluchovou oporu a pohyb, ale hlavně – zábavu! Více se dočtete zde Můj příběh Mnoho námětů, jak doma nešedivět nad úkoly svého potomka, ale v klidu si u toho popíjet kávičku najdete Tady .


Pin It on Pinterest

Share This

Děkujeme za sdílení.

Máme vás rádi :)